Waarom is er een VVV-locatie in Haarlemmermeer?

In Haarlemmermeer komen jaarlijks meer dan 1 miljoen unieke bezoekers. De meeste komen vanuit Amsterdam, of uit de nabije omgeving van Amsterdam. Hoe mooi is het als we deze bezoekers meer kunnen verleiden om leuke dingen in Haarlemmermeer te gaan doen? Zodat ze enthousiast zijn over onze polder en wellicht nog eens terug komen. Of dit verder vertellen aan hun eigen netwerk, familie en vrienden. Vanuit citymarketingoogpunt vindt de gemeente het belangrijk om voor deze doelgroep een fysiek punt in te richten. De VVV is in Nederland het bekendste Tourist Point voor bezoekers en om die reden is er gekozen voor een samenwerking met hen. Haarlemmermeer is onderdeel van de Metropoolregio Amsterdam en werkt op citymarketing- en toeristisch vlak veel samen met Amsterdam Marketing. Samen met hen zijn wij opzoek gegaan naar de beste locatie in onze gemeente. We hebben gekozen voor Hoofddorp, als meest centrale kern van Haarlemmermeer met de beste (winkel)voorzieningen. Daarnaast is Hoofddorp uitstekend bereikbaar via zowel het OV, de auto als de fiets vanuit de verschillende hotels in de nabije omgeving.

Fietser

Wat houdt een VVV-locatie in?

Een VVV-locatie is een informatie- en verkooppunt in een vestiging van een derde partij, zoals een boekwinkel, attractie of verblijfsaccommodatie ('shop-in-shop'). Bij een VVV-locatie wordt een deel van het VVV-formule assortiment aangeboden zoals toeristische informatie (plattegronden, gidsen, routes) en de verkoop van diverse bonnen (VVV Cadeaubon, VVV Dinercheque en VVV Lekkerweg).